Інформатика у школі

- Кабінет є центром впровадження комп'ютерних технологій у навчально-виховний процес школи. - На базі кабінету проводиться урочне навчання учнів 2-11 класів. - Кабінет відкритий для навчання вчителів основам комп'ютерної грамотності, а також для доступу до ресурсів Інтернету

  Методичні рекомендації щодо облаштування і використання кабінету інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів.


Лещук І. М. Кабінет інформатики. — Х. : Вид. група «Основа», 2010. — 205 с.


Книга вчителя інформатики: Довідково-методичне видання / Упоряд. Н. С. Прокопенко; Т. Г. Проценко.— Харків: Торсінг плюс, 2006.— 272 с.
Видання містить чинні нормативно-правові акти вищих органів влади України, Міністерства освіти і науки України у сфері загальної середньої освіти, що регулюють впровадження державних стандартів освіти; методичне забезпечення; оформлення документів про освіту; організацію навчально-виховного процесу; атестацію педагогічних працівників тощо.
Для вчителів інформатики, студентів педагогічних навчальних закладів, слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти, науково-педагогічних працівників, широкого загалу громадян, які цікавляться питаннями нормативно-правового регулювання середньої освіти в Україні.
________________________________________________________________________
Методичні рекомендації щодо викладання базових дисциплін (в тому числі інформатики) загальноосвітніх навчальних закладах на 2015-2016 н.р.

Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту)   Навчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів 
Збірник завдань для державної підсумкової атестації з інформатики (Н.В. Морзе, В.П. Вембер, О.Г. Кузьмінська, М.О. Войцеховський , Т.Г. Проценко)
Інформатика. 11 клас: Розв’язання всіх завдань: До збірника завдань для державної підсумкової атестації з інформатики / Упоряд. І. Д. Іванова, І. М. Колодій, М. М. Корнієнко. — Х.: Ранок-НТ, 2012
Інформатика. 11 клас: Розв’язання всіх завдань (рівень стандарту). До збірника завдань для державної підсумкової атестації з інформатики, 2013
Малярчук С. М. Основи інформатики у визначеннях, таблицях і схемах
________________________________________________________________________                                          Освітні веб-ресурси
/Files/images/кор_посилання.jpg1. Міністерство освіти і науки України http://mon.gov.ua
2. Український центр оцінювання якості освітиhttp://www.testportal.gov.ua
3. ВСІ ВНЗ УКРАЇНИ  http://educatalog.pisem.net
4. Інформаційно-пошуковий каталог навчальних закладів Україниhttp://www.uchobe.net.ua
5. Освітній сайт ОСТРІВ ЗНАНЬ http://ostriv.in.ua
6. Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти http://www.zippo.net.ua//
7. Новоград-Волинський рцтстум http://rctstum-novog.at.ua/
_____________________________________________________
/Files/images/Усi уроки iнформатики.jpg
Докладні розробки уроків до вивчення інформатики в 9,10 і 11 класах за програмою загальноосвітньої школи. Цікаві методичні рекомендації, різноманітні прийоми роботи із завданнями, велика кількість вправ, широкий вибір форм перевірки знань, використаних ігрових моментів на уроці, грамотне урахування вікових особливостей — усе це вигідно відрізняє посібник від традиційних планів-конспектів уроків. Посібник для вчителя нового покоління.
Мета видання — надати допомогу вчителю в підготовці та проведенні уроків інформатики в загальноосвітніх навчальних закладів. У посібнику подані календарно-тематичне планування та розробки уроків відповідно до «Програми з інформатики для 10–12 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту». Розробки уроків структуровані за загальною схемою: визначено мету, розкрито зміст вивчення матеріалу, вказано форми перевірки засвоєння вивченого матеріалу, наведено орієнтовні завдання для практичних робіт, вправи, які забезпечують сприймання нового матеріалу, його осмислення й застосування на практиці. Для вивчення нового матеріалу використовуються різноманітні форми та методи (лекції, бесіди, самостійна робота з підручниками, схемами, таблицями, стендами, пам’ятками тощо). Схеми, запропоновані упорядниками, є стислим конспектом навчального матеріалу теми, що дозволяє їх використання на різних етапах уроку: під час вивчення нового матеріалу, узагальнення і систематизації знань, повторення та закріплення набутих знань. Вправи, що призначені для закріплення вивченого матеріалу, передбачають поступове наростання складності: знання теоретичного матеріалу, вміння використовувати його на практиці та застосування набутих знань у нестандартних ситуаціях. Усі практичні завдання розраховані на 15–25 хв роботи з комп’ютером і призначені для формування практичних умінь і навичок та оцінювання навчальних досягнень учнів. З метою контролю рівня навчальних досягнень використовуються різноманітні форми роботи на уроці: вибіркове та фронтальне опитування, комп’ютерне тестування, практичні роботи, захист творчих робіт тощо. Пропонований у посібнику матеріал не завжди може бути використаний повністю за відведений час. Учитель на свій розсуд, враховуючи реальні навчальні можливості класу та наявне програмне забезпечення, може підбирати свої та варіювати запропоновані форми роботи. Подані у посібнику методичні розробки зацікавлять усіх, хто викладає інформатику в середній школі.
______________________________________________________________________________________________________

/Files/images/Усі уроки інформатики 5 клас.jpg     Докладні розробки уроків до вивчення інформатики в 5 класі за програмою загальноосвітньої школи з використанням підручників Морзе Н. В.,Барна О. В., Вембер В. П., Кузьмінська О. Г., Саражинська Н. А. Інформатика. 5 клас та Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В. Інформатика. 5 клас. (скачати
___________________________________________ 

/Files/images/Титул_Усі_уроки_інф_6клас.jpgЛещук Р. І. Усі уроки інформатики. 6 клас «Основа», 2014Докладні розробки уроків до вивчення інформатики в 6 класі за програмою загальноосвітньої школи. Цікаві методичні рекомендації, різноманітні прийоми роботи із завданнями, велика кількість вправ, широкий вибір форм перевірки знань, використаних ігрових моментів на уроці, грамотне урахування вікових особливостей — усе це вигідно відрізняє посібник від традиційних планів-конспектів уроків.
______________________________________________________ Методика навчання інформатики
/Files/images/Metodika_Morze.jpgМорзе Н. В. Методика навчання інформатики: навч. посіб.: у 4 ч. /Н.В.Морзе; за ред.акад. М. І. Жалдака.- К.: Навчальна книга, 2004.-Ч. І : Загальна методика навчання інформатики. -256 с.
У посібнику висвітлюються загальні питання теорії і методики навчання інформатики в середній загальноосвітній школі. Розкриваються цілі, принципи відбору змісту і методів навчання предмета, дані конкретні рекомендації щодо організації його базового курсу. Призначається учителям загальноосвітніх навчальних закладів. Посібник стане у нагоді також студентам вищих навчальних закладів, які вивчають систематичний курс методики навчання інформатики, аспірантам, усім, хто цікавиться організацією і перспективами навчання інформатики у школі.
(скачати)
Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: навч. посіб.: у 3 ч. /Н.В. Морзе; за ред.М. І. Жалдака. - К.: Навчальна книга, 2004.-Ч. II: Методика навчання інформаційних технологій. - 287 с: іл.
У посібнику висвітлюються загальні питання теорії і методики навчання інформатики в середній загальноосвітній школі. Розкриваються цілі, принципи відбору змісту і методів навчання предмета, дані конкретні рекомендації щодо організації його базового курсу. Призначається учителям загальноосвітніх навчальних закладів Посібник стане у нагоді також студентам вищих навчальних закладів, які вивчають систематичний курс методики навчання інформатики, аспірантам, усім, хто цікавиться організацією і перспективами навчання інформатики у школі.
(скачати)
Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: метод, посібник: у 4 ч./ Н.В.Морзе; за ред. акад. М. І. Жалдака. — К.: Навчальна книга, 2004. Ч. III: Методика навчання основних послуг глобальної мережі Інтернет. — 196 с : іл.
Посібник містить відомості про створення глобальної мережі Інтернет, принципи її будови, основні ресурси, програмне забезпечення тощо. Дано методичні рекомендації щодо навчання користування послугами Інтернету, правила роботи зі спеціальними сервісними програмами, завдання для самостійного виконання учнями. Призначається вчителям, студентам вищих навчальних закладів, аспірантам, усім, хто цікавиться організацією і перспективами навчання інформатики у школі.
(скачати)
Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: навч. посіб.: у 4 ч. /Н.В.Морзе; за ред. акад. М. І. Жалдака.- К.: Навчальна книга, 2004.-Ч. ІV : Методика навчання основ алгоритмізації та програмування. -368 с.
Призначається вчителям, студентам вищих навчальних закладів, аспірантам, усім, хто цікавиться організацією і перспективами навчання інформатики у школі.
(скачати)
______________________________________________________  

Нестандартні уроки інформатики

/Files/images/нестандартні_уроки.jpgAвтор: Мясникова О.К. та ін.
Мова: Українська, російська
Формат: .doc
Розмір: 20,9 МБ
В збірнику представлений досвід роботи учителів інформатики по проведенню нестандартних уроків інформатики в школах. Це - КВК, ігри, вікторини, ділові ігри, позакласні заходи та інші цікавинки. Качайте та зацікавлюйте своїх учнів вивченням інформатики.
Скачати
______________________________________________________________ 

ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ на уроках інформатики


Програмний засіб «Основи інформатики. 9 клас»


/Files/images/9клас_Осн_Інф.jpegАвтор: Амелькін О.В.
Рік: 2010
Формат: .rar
Розмір: 39 Mb
Програмний засіб «Основи інформатики. 9 клас» складається з поурочного планування та набору презентацій уроків для підтримки навчального процесу з інформатики.
Поурочне планування, яке використано у програмному засобі, розроблено згідно з навчальною програмою з інформатики для учнів 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендованою Міністерством освіти і науки України (автори - І.О. Завадський, Ю.О. Дорошенко, Ж.В. Потапова за загальною редакцією А.М. Гуржія, 2009 р.). Кількість годин, розподіл годин за темами, зміст та обсяг навчального матеріалу, а також назви і розподіл за темами практичних робіт повністю відповідають програмі.
Скачати Програмний засіб "Основи інформатики. 9 клас” с LetItBit.net 
Скачати Програмний засіб "Основи інформатики. 9 клас” с TurboBit.net 
Скачати Робочий зошит 9 клас
Скачати Програмний засіб "Основи інформатики. 9 клас” с LetItBit.net 
Скачати Програмний засіб "Основи інформатики. 9 клас” с TurboBit.net
______________________________________________________ 

99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК

/Files/images/еврика.jpgПроблема урізноманітнення форм роботи на уроці, мабуть, вічна, як сам урок. Усе залежить від особистості вчителя, рівня його майстерності.
Величезна кількість фахових педагогічних видань містить перлини досвіду, які допомагають швидко й якісно перевірити знання дітей, розширити їхній кругозір, ефектно розпочати нову тему, вміло використовувати гру.
Проте ми добре розуміємо, що в арсеналі методичних прийомів учителя залишається небагато форм роботи на уроці. Решта прийомів забувається, а займатися їх пошуками знову ніколи.
Чому саме 99 форм роботи? Хоча б тому, що ще як мінімум одна є в доробку кожного педагога.
Творчих успіхів вам, колеги! (cкачати 99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК)

Професійне портфоліо вчителя

Сьогодні практикують різні підходи до створення портфоліо учителя. Це може бути портфоліо-сайт, портфоліо-довідник і, найпростіший випадок, - збірка документів, виконаних у Power Point або в Word. Звичайно, це все види електронного портфоліо. Складаючи електронне портфоліо, учитель може справді "розгулятися" –– прикрасити його як душі завгодно, додавши безліч презентацій, аудіо- або відео-/Files/images/portfolio.JPGфайлів. Тут усе залежить від уміння працювати з комп'ютером. Але і від звичайної робочої папки, яку ми повинні при атестації пред'явити атестаційній комісії, /Files/images/атестація.jpgучитель теж обійтися не може. Електронний варіант – це дуже добре, це демонструє, як уміло учитель володіє сучасними технологіями, але паперовий варіант ще, мабуть, довго забути не вдасться. Звісно, ці два варіанти між собою значно перегукуються і повторяють один одного, але який варіант не обереш, все одно потрібно від чогось відштовхуватися, складати план, кістяк портфоліо, а потім наповнювати його результатами своєї роботи.
Переглянувши різні роботи різних вчителів, які викладають різні предмети (слава Інтернету!). В когось побачив щось цікаве і ось тепер пропоную план (ще не саме портфоліо, а тільки його намітки), за яким складатиму свою папку. Отже,

 розділ. Візитна картка.
· прізвище, ім'я, по-батькові
· предмет, що викладається
· стаж роботи
· категорія, розряд
· педагогічне кредо
· назва навчального закладу
· система або технологія, в якій працює педагог
· грамоти і нагороди
VII розділ. Діагностика якості освітнього процесу
· підсумки успішності (результати моніторингу або зрізи знань)
· аналіз анкетування (тестування) учнів
· результати олімпіад
ІІ розділ. Освіта
· назва учбового закладу, рік закінчення, фах
· відомості про проходження курсів підвищення кваліфікації, рік проходження
· копія диплому та свідоцтва, що підтверджує проходження курсової перепідготовки
VIII розділ. Інноваційна діяльність
· принципи і напрямки роботи
· розробка інформаційних ресурсів
· створення і супровід сайтів, освітніх веб-проектів
ІІІ розділ. Дидактичні розробки
· авторські програми з предмету або факультативів, гуртків, курсів
· елементи педагогічних технологій
· конспекти відкритих уроків
· вправи і завдання, розроблені педагогом, що отримали суспільне визнання
· публікації
· дидактичні матеріали
ІХ розділ. Творчий саморозвиток
· план по самоосвіті
· опрацювання наукової, методичної літератури з певної теми (каталог опрацьованої літератури)
· науковий звіт з проблеми дослідження (реферат, доповідь, стаття)
· створення та супровід освітніх веб-проектів
IV розділ. Методична робота
· принципи і напрями роботи
· робота в методоб'єднаннях, радах, комісіях (виступи)
· робота в проблемних творчих групах
· співпраця з методичним центром, з інститутом підвищення кваліфікації
· здійснення стажування

Х розділ. Творчі навчальні досягнення учнів
· участь у Всеукраїнських іграх-конкурсах
· творчі роботи учнів
розділ. Позаурочна діяльність
· принципи і напрямки роботи
· предметні тижні
· підготовка учнів до конкурсів, олімпіад
· організація заходів, що підвищують інтерес до вивчення предмету
· організація екскурсій
ХІ розділ. Робота в якості класного керівника
· принципи і напрямки роботи
· позашкільні заходи
· відкриті виховні заходи
· підготовка та проведення психолого-педагогічної роботи з батьками вихованців

VI розділ. Участь педагога у професійних конкурсах

· участь в освітянських виставках
· конкурси педагогічної майстерності






Немає коментарів:

Дописати коментар